close

  來複習一下老歌吧~每次聽到這首歌,都會讓我想到大二下當社團成果發表總召,含著眼淚咬著牙根、卻又帶著微笑的日子。

Ain't no mountain high enough
Artist: Marvin Gaye & Tammi Terrell



Listen, baby
Ain't no mountain high
Ain't no valley low
Ain't no river wide enough, baby
If you need me, call me
No matter where you are
No matter how far
(Don't worry, babe)
Just call my name
I'll be there in a hurry
You don't have to worry

'Cause baby,
There ain't no mountain high enough
Ain't no valley low enough
Ain't no river wide enough
To keep me from getting to you

Remember the day
I set you free
I told you
You could always count on me, girl
From that day on I made a vow
I'll be there when you want me
Some way,some how

Don't you know that
There ain't no mountain high enough
Ain't no valley low enough
Ain't no river wide enough
To keep me from getting to you

(Oh, no, darling)
No wind, no rain
Nor winter's cold
Can't stop me, babe (Oh, no, darling)
'Cause you're my goal
If you ever in trouble
I'll be there on the double
Just think of me, oh, babe

My love is alive
Way down in my heart
Although we are miles apart
If you ever need a helping hand
I'll be there on the double
As fast as I can

Don't you know that
There ain't no mountain high enough
Ain't no valley low enough


(中文翻譯 BY ukyo)

愛 無畏山高

寶貝 聽我說
我不怕山高
不怕谷深
更不畏懼河流寬險 寶貝

只要你需要我 就呼喚我吧
不論你身在何方
不管是海角天涯
(別擔心 寶貝)
只要你叫喚我的名字
我會立刻出現在你面前
你無須煩惱

寶貝 因為
不論高山多高
不論峽谷多深
不論鴻溝有多寬闊
也擋不住我不顧一切奔向你身邊 寶貝

還記得那天 我將你解放
我告訴你 女孩 我永遠都會是你的依靠
從那天起 我就立下誓言
只要你有任何需要
我一定會排除萬難出現在你面前

你可知
不論高山多高
不論峽谷多深
不論鴻溝有多寬闊
也擋不住我不顧一切奔向你身邊 寶貝

就算是風風雨雨
就算是冬日的酷寒
也不能阻擋我的心 寶貝
因為你就是我不顧一切要前往的目標
如果你遇到困境 只要你在心裡想著我
我就會飛奔到你身邊

我的愛因你而生
雖然我們遠隔千山萬里
但這條路一直延伸到我的心裡
只要你需要幫助
我就會飛奔到你身邊

你可知
不論高山多高
不論峽谷多深...

arrow
arrow
    全站熱搜

    ukyo 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()